Min underbara helg och måndag

Jaa, hur ska man korta ner min fina helg??!!

Jag jobbade hela helgen. Fredag efter jobbet träffade jag Marie och vi satt hemma hos henne och tog en fika och snacka lite siit. Sen gick jag hem och tänkte att jag måste ta och fixa lite mat. Under tiden maten stod på spisen så kollade jag busstider ut till Hällberga. Ville testa åka buss dit och tänkte att jag kan jue åka till jobbet på lördagen från Hällberga. Men bussarna går så dumt... flera timmar emellan (fan att man inte har körkort). Rick ringde och jag tog bussen ut iaf. Ville träffa min lilla sessa Erina :) Rick sa att han skjutsar mig till jobbet på lördagen och tur var väl att jag inte började förren 12.00. Myste med Erina.. ja Rick med då *s* men den där lilla tjejen har lindat mig runt sitt lilla finger. Hon skulle bara sitta hos mig och jag fick läsa godnattsaga. Lördagen jobbade jag till 21 och sen var det bara hem och sova. Söndag em då kom Erina och Rick och hämtade mig och vi åkte ut till Hällberga igen. Där fick jag så god mat, Rick är en stjärna på att laga mat när han riktigt vill och han tycker det är roligare att laga mat till fler än sig själv, då blir det lätt hänt man köper nåt från grillen. Fast så är det jue.. det är trevligare att äta tillsammans än själv. Jag vart riktigt ompysslad *ler* Sov kvar till idag måndag. Erina skulle till fritids och Rick till jobbet. Jag låg kvar, var ledig idag *ler*. Det var meningen att jag skulle åka hem ganska skapligt för att jag har lite att göra här hemma men ändrade mig när Rick frågade om jag stannade hos han tills han kom hem.. skulle du vilja det frågade jag.. ja, säger han. Skulle vara fint att han nån att komma hem till! När han säger sådär så... *ler stort*

Jag hade en underbar helg men denna måndag när jag var själv där ute var så himla skönt. Det är lugnt och fridfullt därute. Jag pysslade lite där hemma, satte upp en gardin i köket, ställde in b.l.a whiskeyglas i det fina vitrinskåpet m.m. Det fanns mat att värma, bara det.. att slippa laga mat för en gångs skull. Är såå skönt att komma bort och bara strosa omkring och bara vara. HÄRLIGT! Toni var lite grinig för att jag inte var hemma så mycket, han vile väl att jag skulle laga mat hehe. Men grabben blir 18 i år och kan ta hand om sig själv och jag VET att han kan laga mat. Det bevisade han nu när jag kom hem. han hade saknat mig, lustig han är *ler*. Det går i vågor sånt där.. sen vill han inte se eller umgås med mig hahahahah Tonåringar!!

Erina hade ritat en bild på ett hjärta bla och så skrev hon. Du finns i mitt hjärta Nikolina. Man bara dör ju. Hon är för gooo. Jag fick ett fotografi på Ina som jag har ställt här på mitt skrivbord. Det känns som mitt hjärta håller på att explodera. bye

Kommentarer
Postat av: Rick

Åhh vad glad jag blir av att läsa din blogg...Tack för att du gillade min mat, ja den blev ganska hyfsad (haha, nejdå, jag är jättenöjd)
Härligt var det....heeela helgen.
Puss på nosen gumman.

2008-04-15 @ 17:34:01
Postat av: Nenne

OM du bara visste hur glad jag blir när jag läser din blogg.Kul att ni har hittat tillbaka till varandra. ( Stolt syster och svägerska).

2008-04-16 @ 12:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0