Torsdag

Började morgonen med att väcka Toni och sen förberedde jag smörgåstårtan till Tonis bjudning imorgonkväll. Då kommer grabbarna först vid 19 och fikar och sen kommer resten säger han. Frågade hur många han tror de blir så tippade han på 25-30 st. *Gulp*. Det är helt otroligt hur mycket kompisar han har. Jag har typ 2 st *ASG*. Kanske för att han är snyggare än mig.... ja och lite yngre då ;-) hahahahaha.


Igår var jag ledig och följde med Rick till hans jobb på Energi och Miljö. Jag fick åka sopbil ;-) Den här gången en sidlastare. Har tidigare åkt Frontlastaren och jag bara älskar den bilen. Såå mäktig, man är jue för fan kung på vägarna i den ;-). Vi åkte ut till Björsund, Jäder och Sundbyholm. Jag beundrar alla som kör dessa tunga mäktiga bilar in på små smala och nu jävligt isiga och hala vägar. Var skiträdd i början på morgonen för jag tänkte att nu glider vi ur vägen och hamnar på sidan eller nåt. *läskigt* Jag blundade flera ggr. Rick frågade om jag var rädd... näää oo neeej :p

När vi var till Sunbyholm så stannade vi och tog en fika hos Margot. Ragge kom också med sin sopbil så det stog 2 stora sopbilar på deras tomt. Jag sa till Margot - Har ni så mycket sopor att ni måste ha 2 sopbilar?! *s*.

Sen var det dags att ge sig iväg igen för vi var inte klara. Vi tog Stora Lövhulta och sen in på Lilla Lövhulta men bara en liten bit in då vi gled ur vägen och ner på sidan och fastnade. Vi sjönk med vä bakhjul ner i leran och kom inte loss. -JÄVLAR vrålar Rick och säger att han måste ringa bärgningsbilen. Ja vad synd att det här hände nu då mumlade jag men inom mig så bubblade det. BÄRGNINGBILEN!! Ja fyfan vad häftigt!! Är väl barnet i mig eller också var jag en kille i mitt förra liv som bara älskar när sånt här händer. Har alltid haft respekt och älskat lastbilar och när brandbilen eller ambulansen kommer så är jag så nyfiken så jag håller på att spricka. Och nu skulle Bärgningsbilen komma och jag var lycklig som ett litet barn. ASG (ja jag vet är liite tokig så haha). När B-bilen kom så klev vi ur och jag fotade den som en liten kines på turistresa. De drog ut en lina med en  krok och fäste den i sopbilen. Rick satte sig i sobilen och gasade samtidigt som bärgaren drog. Bärgaren lättade och drogs mot sopbilen och jag tänkte det här funkar inte (besviken). Sen sa det bara svisch så var sopbilen uppe. Spännande! Så AVESOME Häftigt!!

Sen var det bara att fortsätta åka och tömma kärl. Nu är det dags att studsa in i duschen för att sedan göra sig iordning för jobb. Jobbar till 21 ikväll. Bye ♥

Kommentarer
Postat av: Maorie

Vissa barn blir lyriska över jultomten, andra över presenter, men nej... Nikolina, hon blir lyrisk över bärgningsbilen! Haha... Du är go du. ;)

2008-12-18 @ 15:49:35
Postat av: Margot

Ha Ha du är rolig du Nikolina

2008-12-18 @ 18:08:04
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0