TÅRTA till Frukost!!!

Nu har jag semester äntligen!! Har sprungit som en tetting de här sista 3 dagarna på jobbet, det är andra vid rodret nu när Maria har semester och de tycker väl att jag ska springa häcken av mig de sista dagarna *s*.

I tisdags så cyklade vi ut till Marias stuga i Grönsta. My god vad fint det var. Vad sugen jag blev på en stuga eller hus då!!
Deras stuga var byggt 1967. (Jättefiiin). Har på bild i mobilen. Sen har de en rött gammalt hus brevid från 1700 talet. Så mysig med gammal vedspis. Ritva som är en kvinnlig Ernst vart som eld o lågor och visste precis hur hon skulle inreda det gamla huset. Jaa, det var jättefint därute med stor tomt och en härlig gräsmatta och blommor och fruktträd. En liten bit därifrån såg jag ett halvfärdigt växthus (vill haaaaaa). Vi hade kött och korv med oss, Marie hade en ost som . heter hm.. tänker på ordet Hummus men det är det inte.. ja nåt på H iaf som man skulle grilla. Maria hade gjort 3 olika sorters sallad och en aioli. Skitgott .. är helt såld på hemmagjord aioli. Salladerna var jättegoda, specielt en med vattenmelon i och pinjenötter och fetaost  bla i.... satan såå gotttttttt!!! Vi hade väldigt kul och en jäkla tur med vädret!! Jag sa att hit kommer jag att cykla ut igen!! Jaaa sa Maria, Jag har jue tjatat på dig i 3 år liksom, nu hittar du hit iaf hehe.

Hmm har lite ont i halsen. Vaknade med en torrhosta Uäk!!

Igår onsdag så var det min sista dag före semester. När jag äntligen slutat och lämnat in nyckeln så åkte jag hem. Skulle tvätta och vilken skillnad det är på att tvätta till sig själv bara och inte till en tonåring med hehe. Det gick så fort!! Marie skulle komma och ta en fika och hämta en resväska som hon ville låna till Tallin. När hon väl kom så hade hon sina grabbar med sig. Vi satte oss och fikade och pratade. Vi behövde väl uppdatera lite nu när det var ett tag sen vi träffades. Nice. Hon har jue träffat en Ronny och jag önskar dem all Lycka!! Älsklingen kom sen med för han ville få hem snus som Marie skulle köpa på båten. Han hade en TÅRTA med sig!! Var det för att Marie är så snäll o köper snus? eller var det för att han skulle vara pappaledig och långledig? eller var det för att fira att JAG hade påbörjat min semester?? Jag väljer det sistnämnda *fniss*. Rick hade även med sig en mobiltelefon (nokia som jag vill ha). Mobilen hade fått mjölk på sig så Ricks vän ville inte ha den mer. Rick skulle få den om han fick igång den. Vi fick igång den men tyvärr är det 2 knappar som inte fungerar och de är rätt viktiga på mobilen. Synd. Vad söt han är som tänkte på mig mitt hjärta! Han hade även gett Marie pengar till att köpa nåt lukta gott till mig!! Han är väl för gooo min goding!!! Älskar dig!!! Imorgon är det Midsommarfirande i Sundbyholm! Önskar Marie en trevlig resa och jag tar nog en tårtbit till frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0