Då Kom Meddelandet

Har jobbat till ca 12.00 idag. När jag var hos en vårdtagare och städade fick jag ett sms från Toni. Ring mig mamma det är viktigt! Jag kunde inte ringa med en gång utan messade att jag ringer om en kvart. Då skrev han att han varit med om en BILOLYCKA!! Hjärtat satt i halsgropen och jag är fortfarande skakis. Jag ringde upp med en gång och han lugnade mig med att alla 3 grabbarna klarade sig! PUST! De hade kört en landsväg och så hade en buss kommit mittemot dem och den körde mitt i vägen. I en kurva fick de väja undan, fick sladd och körde in i ett stängsel om jag fattat rätt. *de hade jävligt tur". Otäckt sånt där... Jag kunde lika gärna ha förlorat min son sådär i en handvändning... (klump i halsen).............

Vart förbannad på jobbet på 2 st av mina kära arbetskamrater. Synd de inte var i närheten, iaf en utav dem för då skulle hon få höra!! Jag kommer från tvättstugan och möter Emelie (en vikarie) som säger.. Där är du!!
Jo då berättar hon att M o E har sökt mig för jag måste gå och titta till en vårdtagare som inte mår så bra efter att jag städat klart! Varför då sa jag? Kan inte du göra det? Jo sa Emelie jag föreslog det men de sa att Nicko SKA GÅ!! jag menar WTF?? Emelie sa att M o E ska till Kompassen på möte för en annan vårdtagare vill hem. För det första.. Man lämnar inte över ett ansvar på någon som inte har tid att gå på en gång. Karln var dålig och då går man dit med en gång!! För det andra så behöver man inte åka 2 till kompassen då dsk och biståndshandläggare är med!! För det tredje så går man direkt hem till en vårdtagare när denne är dålig.. inte efter att man städat. För det fjärde så kan Emelie gå dit lika bra som jag. SUCK vad trött jag blir på idioter!!
Jag sa till Emelie att gå upp till han och att larma efter hjälp om det skulle vara nåt el hämta mig för jag var i porten brevid. Det gick bra med farbrorn som hade panikångest t.o.m. Han ville Inte åka in till lass. han har tillsyn många ggr/dag by the way.

När jag kom upp till lokalen och berättade för kvällpersonalen så gick luften ur mig.. jag var trött, varm, svettig, orolig för Toni och trött...och FÖRBANNAD!! Sen sa jag Herrå nu drar jag!!

När jag kom hem så fick jag elräkningen. då lackade jag ännu mer.. hur ska det sluta?

Ska på Kiss ikväll och jag är på strålande humör!! Det blir bättre hoppas jag. Nu iväg och köpa tågbiljetter!!

Kommentarer
Postat av: Marie

OH MY GOD!!!!! Vilken tur att det gick bra med grabbarna, hade kunnat sluta illa ju....

Hoppas du fått en bra kväll me KISS iaf, trots allt som varit idag..... Varma kramar.

2008-05-30 @ 23:03:24
URL: http://starlight67.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0