lördags morgon

Håller på och tvättar och sen ska jag iväg och jobba till 21 ikväll. Pollenhalten är hög idag och imorgon, spec björk och ek. Det känns. Trött jag blir på det här, jobbigt är att man blir extra känslig mot typ allt. Gammalt damm, parfymer, rök ja u name it.

Igår morse höll jag på att dö.. nja inte riktigt men vart tungandad. Marie en vikarie på jobbet hade parfym på sig.. jag vet inte om det var hela flaskan. Det doftade som hårspray, ni vet sådär nysprayat... fyyy faaan. Hon satt brevid mig och jag kunde inte hålla truten. Hon flyttade på sig en bit.. men för h-vete... alla vet väl att man INTE får ha stark parfym,smycken på sig inom vården!!!!???? Det var skitjobbigt.. så känslig har jag aldrig varit förren nu men är väl det mer nu pga pollen. När hon sen berättade vad det var för parfym så var det en som jag brukar ha... *suck* ja det var hemskt!! Ja kan väl inte vara kvar i vården snart om min allergi ska fortsätta så här...

En utav mina vårdtagare (hon som fick bältros) har en hund som heter Puffi. Hon kan inte ha hunden hemma nu pga sin sjukdom och  för att hon inte orkar gå ut med den. Men hon tränar och hoppas att hon ska få hem Puffi nån dag. När vi satt på apoteket igår och väntade på vår tur så sa hon att hon älskade sin Puffi väldigt mycket men vet att han är gammal och snart kke inte finns kvar bland oss. Då ska hon köpa en katt. Katten ska få namnet, hehe ja ni *ler* Nico!! japp så ska katten heta sa hon o tittade på mig *s* Ja hon är för söt hahahahaha.

Saknar Rick.. känns som det var längesen jag träffade han. Vi har nog bara träffats 1 gång denna vecka. Jag har väl inte varit så pigg o glad av olika orsaker men det verkar lösa sig nu. Mitt hjärta ställer upp för mig, är bara jag som är stolt o envis ibland. Säger som barnen i blöjreklamen "Kan själv". .... tills det inte funkar alls.. suckar... tack för att du finns där mitt hjärta och att du står ut med en tjurig käring *blink*

Läste Maries blogg. Guud vad jag skrattade. Hon har börjat jobba inom vården och det är så kul att följa hennes dagar på jobbet via bloggen. Hon ska sommarjobba och har fått börja redan nu och det är jättebra för då kommer hon in i det. Ja, ni.. Marie har alltid sagt att hon ska minsan ALDRIG jobba inom vården haha och ni mår nog tro att jag höll på och svimma när hon berättade att hon skulle jobba inom vården denna sommar!! Hon säger som Pia " man har väl rätt att ändra sig"!! *s* Ja iaf så i hennes senaste blogg så berättade hon att hon fått duscha en vårdtagare, visst nema problema. sen skulle hon smörja tanten.. joo tills hon var tvungen att smörja tantens FÖTTER!! Marie tycker fötter är skitäckligt och fula.. ja hon har väl lite fobi.. hon var tvungen att bita ihop och smörja fötterna. Var jätteglad att hon hade handskar på sig. ASG ASG vad jag skrattade hahahahahahahahaah. ;-p bye 4 now♥

Kommentarer
Postat av: Marie

D e ju ett jobb vännen o stämplingen börjar ju ta slut, är ju bättre än att inte ha nåt alls.... eller.... Finns ju inte så mycket jobb, så man kan ju inte välja o vraka precis..... Men känns ju bra att ja kan glädja dej lite iaf :)

2008-05-10 @ 11:04:03
URL: http://starlight67.blogg.se
Postat av: Rick

Ja du gumman, jag vet att du har det jobbigt just nu, men det ordnar vi det också. Jag "tog" ju inte dig för pengarna iaf, så då kan du ju vara säker på att det är True love....haha
Puss gumman min!

2008-05-10 @ 12:19:48
Postat av: Morie

Tack för det fina inlägget i bloggen. =) Dock inte kommentaren "tjockis"! Hmpf. ;)
Vi ses på lördag! Kram

2008-05-12 @ 14:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0