Svullo

Igår kväll vid efter 19 var jag hos en vårdtagare. När jag skulle därifrån till nästa så började jag nysa en hel del, ögonen vattnades och rann tårar ur, började klia satan i gatan i ögonen och jag snorade, visste att det var en allergisk reaktion. Hos nästa vårdtagare kollade jag mig i spegeln och det var elefantmannen som mötte mig där. Jag var så svullen runt ögonen och tyckte jag såg ut som ett monster. Jag tänkte att nu ser jag snart inget. Tog en till vårdtagare till innan jag bröt upp för kvällen. Henne skulle jag ge medicin och hon frågade mig om inte jag skulle behöva ha dem istället *s*. Under tiden så hade jag smsat Rick och hört om han kunde fixa antihistamin till mig eftersom jag var i akut behov till det. Han skulle ringa runt och ringde straxt efter och sa att han kommer och hämtar mig. (min goding).
Jag ringde en arbetskollega och rapporterade vad som hänt och sa att hon fick ta mina 2 sista vårdtagare för kvällen. Vi åkte direkt till akuten där jag fick 3 tabletter varav 2 jag skulle ta på en gång och en dagen efter. Sedan förbi Micke som Rick ringt till. Han hade en karta Loratadin samma tabletter jag fick på akuten. Tack Micke :)

Skulle ha jobbat idag med men eftersom svullnaden runt ögonen inte lagt sig så är jag hemma och imorgon är jag ledig. Går den inte ner imorgon heller så får jag kontakta VC. Jag hade tur som inte fick andnöd!! Toni kallar mig sin lilla kinesmamma. Rick kallar mig sin lilla Geisha och själv så tycker jag att jag ser ut som elefantmannen. Suck haha.

Vad som orsakade det hela?? Jo jag misstänker en liten godbit jag fick av en annan vårdtagare. Godbiten kallas för dammsugare och den var inte full med mandlar då?? Jag skämms nästan för att skriva orsaken. Jag VET att jag inte tål mandlar.

Önskar svullnaden går ner snart så jag ser ut som folk. Bye ♥

En kyss till Rick som kom som min räddare i nöden. Älskar dig! Tack!!

Kommentarer
Postat av: Rick

Du vet ju att jag bara är ett telefonsamtal ifrån dig lilla gumman :) Puss

2008-11-10 @ 15:58:19
Postat av: Maorie

Du tog väl kort va? Skulle velat se hur man ser ut när man ser ut som en blandning mellan kines, geisha och elefantmannen. Haha =)



Krya på dig! Kram

2008-11-10 @ 16:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0