Avtacka Mona

Jahaa torsdag em. Har jobbat extra idag för det var mycke sjuk personal nu. Vi var ett par stycken som kom in och hjälpte till idag. Det kallar jag teamwork. Ikväll ska vi avtacka min gamla  chef Mona med mat på Grappa. Hon har fått ett annat chefsjobb och vi får väl en ny chef nästa år. Hua. Vi klarar oss ganska fint utan hehe. När det bestämdes att vi skulle äta på Grappa så sa jag till om att då ska vi sitta i ett långbord. Är väl roligast så alla får sitta med Mona liksom. Jo det skulle de ringa spec om. Sist vi var på Grappa och åt så vart det 2 bord och så är jue ganska tråkigt då man vill sitta med alla. Idag fick jag veta att de på restaurangen inte kunde göra långbord. (suckar). Då blir det 2 bord som jag misstänkte. Hur kul är det då? Man kan jue lika gärna ta sin mat och gå hem och sätta sig för att äta för fan ..... (näää skärpning sunshine... Nuuu ska vi vara pigga och glada!!) det blir nog bra...

Har en vårdtagare som har en liten hund som är hennes allt! (Puffi). Hennes granne har 2 stora hundar som hon INTE kan ta hand om. Hon rår inte på dom. Tanten är tunn och sjuk och har 2 bjässar till hundar som hon inte orkar hålla. De verkar väldigt aggressiva och skäller så in i h-vete. Nu så har den ena stora hunden gett sig på lilla Puffi, bitit på 7 ställen. Så de åkte till vetrinären där de fick sy ihop han. Allt som hänt är polisanmält. Min vårdtagare törs inte komma hem. Hon bor hos sin dotter. Puffi är dålig så de fick ta han tillbaka till vetrinären där den får drenage. Vet ej om han fortfarande är där eller om den över huvudtaget lever. Alla är skitskraja för hundarna. De skäller och får de chansen så hoppar de på folk. Den ena hunden höll på att attackera mig en gång jag kom farandes på cykel. Jag skrek åt tanten att nu jävlar håller du i hunden. Häromkvällen så höll hunden på att slita sig loss från kopplet. hade den lyckats så hade jag och Maria varit hundmat då.  Hundarna ska bort ifrån människan. Kan hon inte ha pli på dom så ska hon inte ha dom. Jag blir så sne. Grannar går runt med namninsamling som de ska ge till Pagoden för de vill inte ha kvar henne där med dessa ilskna bjässar. Polisanmält, Pagoden vet om det. Varför händer inget? Tänker på stackars Puffi. Undrar om min vårdtagare törs komma hem på söndag? Hon vill inte bo kvar där iaf!

Jag har vunnit 200kr på lottojokern :) haha nästa gång får det gärna bli 200000 eller 2 mille gör inget heller!
Igår GICK jag hem med stavar! Vad skönt det var och vad fort det gick. Det brukar ta 40min för mig att gå från jobbet och hem. I går med stavarna tog det bara 30 min. Det kändes i flåset kan man säga hehe.

en sak till bara, Johooo Mariana de har jag odlat alldeles själv :) jag hade balkongen full med lite smått och gott och ska göra om det till våren :)

en tanke till Emil som ska operera polyperna (tror jag det var) idag. Nu bye ♥

Kommentarer
Postat av: Marie

Ni som hade så många vikarier, ändå måste ni jobba extra ;)

2008-10-31 @ 08:44:28
Postat av: mariana

vilka otäcka hundar- ringa ceasar melan (reservation för stavningen)

hoppas att du får en skön helg!!

ha de gott

mariana

2008-11-01 @ 08:23:55
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0