Tag vara på den lediga dagen...

säger de.. och det tänker jag göra.  Jag tänker inte göra nåt liksom, bara softa och ta det lugnt! Jag har min skithelg som väntar. Jobbar fre-mån *suck*(värsta helgen). Kväll,dag,kväll,dag. Tisdag är jag ledig igen.
Har varit uppe med tuppen idag och tvättat. Skönt att ha det gjort sen. Tråkigt väder så man känner inte för att gå ut heller. Det blir att mysa och läsa en bok. Har lånat en bok av Rick. Anne Franks Dagbok (Nää jag har inte läst den men sett filmen). Får se om jag orkar plöja igenom den. Jag är en periodare när det gäller att läsa böcker och just den härliga perioden har inte infunnit sig på väldigt länge... kke för att jag inte hittat nån bra bok  som fängslat mig.  Tacka vet jag serien* ISFOLKET*. Jag älskade den serien och hade alla 47 böckerna. Idag har jag bara en 10 tal kvar. Folk som lånat och som jag inte fått tillbaka. Sen har jag *HÄXMÄSTAREN* och *SOLENS RIKE* som är en fortsättning/sammanflätning av  dessa serier. Undrar om det finns fler sådana serier med just de karktärerna... ytterligare en fortsättning. Då skulle jag hugga i och läsa hela nätterna hehehehehe.

Jag skulle behöva spy galla (bara ett utryck haha) över nån... SANT! Någon amatör psykolog som vill ställa upp? Någon som lyssnar och ger goda råd och inte dömer på nåt vis? Någon som kan känna empati istället för sympati? haha mycket begärt*s*. Jag har vissa vänner som gärna lyssnar men jag tror de är less på att höra *asg*. Skulle nog vara bättre med nån utomstående. Hade en som var bra att prata med men hon har valt.. oxå jag... att inte ses så ofta och jag vill knappast ringa henne nu.

Har ringt om en månadsfaktura på min el men fick för kvartalet nu eftersom jag hade ringt mitt i ett kvartal men jag får månadsfaktura i nov. Rick sa att det går att dela upp den men jag har ändrat mig. Jag får snällt betala in hela skiten nu i okt annars får jag jue betala dubbelt till dec och hur kul är det. Jag har nog med att kämpa med min ekonomi. Jag längtar tills jag får ett slut på den här skulden vilket blir i januari om jag har räknat rätt. Sen kan jag leva som folk igen. Kunna handla nåt till mig själv UTAN att få dåligt samvete för det. Är så jävla tråkigt att vara fattig i mitten på månaden. Tror jag avlider snart. Jag får inte ge upp utan stå ut till januari. Jag skulle tänka mig ett extra jobb men hur får man tag i det? Får kolla tidningar o dyl. Nä nu måste jag hämta tvätten. Bye♥


Kommentarer
Postat av: Marie

Du vet att d bara e att höra av sej om du behöver "spy galla" över nån..... Hoppas d bara inte e mej du vill prata om :) Du vet att ja lyssnar o kan säga vad ja tycker..... Kram

2008-10-09 @ 15:18:51
URL: http://starlight67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0