Lite dikter om hur jag känner och hur jag vill ha det...

Ett litet hjärta står ensamt och gråter.
Sårat många gånger, men ändå det förlåter.
Sliter i det gör många, de bara tar och tar.
Ändå står alltid detta lilla hjärta ensamt kvar.
Lurat av många, de leker med det lätt.
Men aldrig att någon vill behålla det på något konstigt sätt.
Varför vara med i leken, när man inte reglerna kan?
Varför tro på den kärleken, som sägs vara sann?
Varför leka med andras hjärtan när man har var sitt?
Varför är detta lilla ensamma hjärta just mitt?

Kärleken är...
... underbar
... oförutsägbar
... förunderlig
... fantastisk
... egendomlig
... förväntan

 

Kärleken är också...
... nyfikenhet
... lekfullhet
... fantasi
... upptäcktsfärd
... glädje

 

Kärleken berör med...
... ögonkast
... leende ögon
... nyfikna ögon
... nyfikna fingrar
... kroppskontakt
... smekningar
... kindkontakt
... doft
... smak
... kroppsspråk

 

Kärlek är...
... beröring
... kårar
... smekningar
... kramar
... värme
... längtan
... åtrå
... hunger
... närhet
... hetta
... bultande hjärtan
... smek
... varma kinder
... ängslan
... älskog
... tystnad
... pirr
... jättepirr
... varma fötter

 

Kärleken innebär...
... sinnlighet
... innerlighet
... liderlighet
... vardaglighet

 

Kärleken är...
... härlig
... salig
...du och jag
...vi


Kommentarer
Postat av: Hanna

Visst är kärleken underbar i början. Kärlek är också att förlåta och acceptera varandras olikheter. Men en gammal dam sa till mig för flera år sen. Det finns inga perfekta män, den mannen du vill ha skapar du med din listighet. De orden stämmer sååå bra. Hoppas att du någon gång i framtiden får känna innebörden i dessa ord. Kram!

2010-05-28 @ 12:48:38
Postat av: Nicko <3

Tack Hanna, ja det hoppas jag med :)

2010-05-28 @ 17:09:57
Postat av: Mattiaslinda

Had to leave my mark, Nice site! Rugzar

2011-05-06 @ 13:33:49
URL: http://mattiaslinda.blog366.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0