Tuff Attityd

Hade medarbetar/lönesamtal med min chef i tisdags som förresten tog 2 timmar. Jag antar att vi hade mycket att säga. Vi gick igenom alla papper och jag fick tala om vad jag gör för versamheten osv. När då sen lönesamtalet tar vid så ska man brösta upp sig och tala om hur jävla bra man är utan att skämmas... fyy .. men man gör så gott man kan och sen ska då chefen tala om hur man ligger till. Först ska jag tala om hur bra jag är och har pekat på pappret närmast utmärkt som är det högsta man kan få. Chefen höll med. Varför törs man aldrig peka på "utmärkt"? Ja man vill väl inte skryta hahaha! Nja utmärkt är man väl aldrig *s*. Den bekräftelsen får man väl kke när man gått i pension. I stort sett så tycker min chef att jag är duktig i det mesta MEN hon avslutade det hela med att jag har en Tuff Attityd som jag bör tänka på... först blev jag smickrad, tänkte men chefen då Tack!! men insåg snabbt att hon menade Allvar! Jag frågade då, hur menar du nu?? Jo att jag har en tuff jargong med alla och de som känner mig vet att jag är en som skojar och skrattar men vikarierna kan uppfatta det fel! What?? Vikariena gillar mig, vad jag vet men jag kan ha fel. Jag vet vad detta bottnar i (tror jag iaf). Detta handlar om en vikarie jag tog åt sidan för att prata med. Jag hade hört att hon pratar i sin mobil under arbetstid, har den på och hade tom svarat och pratat i den hemma hos en vårdtagare. Vi får inte använda mobilen privat på arbetstid och för att inte det ska tisslas och tasslas mer så tog jag henne åt sidan och pratade med henne om detta. Jag var inte arg eller sur på nåt vis utan ville bara tala om reglerna. Det visade sig att hon sprungit till chefen. Detta hände för ett mycket bra tag sen och nu fick jag höra det. MEN jag kan jue ha fel! Jag måste ändå ta mig an detta och trycka ner den såkallade tuffa attityden mot vikarierna. Jag blev utsedd Handledare för elever och vikarier för ett x antal år sen och jag blev inte utsedd för det pga min tuffa attityd!!!!!!! Puss <3

Kommentarer
Postat av: Maria

Fortsätt vara den du är, lite skinn på näsan är aldrig fel. Visst, man kan försöka vara lite mer ödmjuk, men ibland är det bara att inse att man inte kan "tillfredsställa" alla människor som man omges av. Det kan också vara jobbigt om man måste "trippa" på tårna för vissa....

Du sa ju det du sa, i ett gott syfte. Du ville bara ge henne ett gott råd och upplysa henne om vad som är tillåtet och inte,inget fel i det. Nej, sträck på dig och "U go girl" !!!!

2010-11-29 @ 09:01:33
URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0