Dag 6 min dag i detalj.

Vaknade 04.00 suckade och kunde inte somna om... så jobbigt. Gick upp till slut och gjorde mig i ordning inför jobb som startade kl 07.00.
Tog bussen till jobbet, in och bytte om, hade morgonmöte till 07.30.
Började med att hjälpa en dam upp och gjorde ett vanligt morgonbesök och p.o. vidare till en dam som skulle få sina stödstrumpor på, sen till en dam som skulle ha insulin, sen till en annan dam som skulle ha medicin och frukost,bädda säng och tömma hink och stödstrumpor. Hon hade gjort allt utom medicin och stödstrumpa, sen vidare till en annan dam som skulle få po, stödstrumpor, byta kateterpåse, påklädning,träning och frukost. Sen gick jag upp till lokalen och tog kaffe och smörgås, sen vidare till en farbror som skulle ha hjälp med dusch,omläggning av sår och byte av kateterpåse och påklädning,disk. Sen tillbaka till en av damerna jag var på morgonen för att skjutsa i rullstol upp till Dagverksamheten. Sen hjälpa en dam på toa tillsammans med en kollega och sen ner till en annan dam fortfarande med samma kollega för att även hon skulle upp från säng och på toa.Sen tillbaka till Delfinen för att faxa om ett nytt recept till en av mina vårdtagare. Lunchrast.På em tillbringade jag den mesta tiden på Maxi då vi 3 kolleger handlade åt ca 12 vårdtagare. Åkte och levererade varorna och sen upp till Delfinen och fick smaka på lite smörgåstårta från finska gruppen, pratade skit med andra kollegor och avslutade mitt jobb med att skjutsa hem en utav mina vårdtagare. Sa hejdå till alla och gick in på maxi för att handla lite till mig själv, åkte hem och duschade, laga mat äta och nu slappar jag lite framför datorn....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0